onsdag 25. juli 2012

3 uker og nå begynner det ;)

Valpene har gått fra å være søte små og temmelig hjelpeløse til å bli små hunder.. Rett og slett.
Personlighetene titter frem, og "ordentlig" hundeadferd overtar for babylyder og fomlete bevegelser.
I går så jeg første virkelige tilløp til lekeadferd mellom Dodger og Misty, og i dag var det Sienna og Crimson som småknuffet, bet i ører og føtter mens de kravlet over hverandre. Ubeskrivelig nydelig å se voksen-uttrykk og lyder i miniversjon ;)
Nå er det også fritt frem for besøk, og noen valpekjøpere og nære venner har allerede vært her og snust på de små.

I går fikk de smake annen mat enn Mischas melk for første gang, og det var populært! Blandet valpemelk og maisgrøt, og det var bare å introdusere det på fingeren så var alle oppi skåla og spiste fornøyd. Med unntak av kosegutten Dodger som foretrakk å spise fra hånden :)
Det blir et lite måltid grøtblanding i dag også, så øker vi på og blander inn valpefôr litt etterhvert.

Veldig morsomt og observere dem ute for første gang; det første de gjorde var å kravle opp i mitt kjente fang, og så kom Mischa og da benyttet de seg av muligheten for en liten påtår så klart.
Tror dagens ekskursjon tok ca ti minutter, og etter amming sov de som engler i flere timer.
Nye inntrykk, underlag, lyder og lukter... Det er slitsomt, det!

Hodebilder kommer som lovet i kveld, og nå er det bare å komme på besøk for alle som ønsker!

3 kommentarer:

  1. Er det noen av hundene som er lovet bort allerede? Det er jo greit å vite :)

    SvarSlett
  2. Ingenting er bestemt, jeg trenger å møte alle de nye familiene før jeg kan avgjøre hvem som passer best sammen med hvem ;)
    Og valpene må bli litt større og mer seg selv så jeg blir bedre kjent med de ulike personlighetene.
    Vi gleder oss til å møte dere!!

    SvarSlett
  3. Det er supert å høre, jeg er litt kresen i og med at jeg skal bruke hunden til utstilling osv, dette er jo også e bra ting for din kennel/oppdrett. Jeg synes det er fantastisk morsomt og en meget sosial hobby :) Sundt for hund og eier :)

    SvarSlett